Kuka olen

Olen 42-vuotias tekniikan tohtori ja kolmen lapsen äiti Porista. Olen kotoisin Tampereen seudulta ja muutin Poriin vuonna 1997 töiden perässä. Porissa olen asunut siis jo melkein 18 vuotta. Tällä hetkellä asun Kyläsaaressa, itse rakennetussa omakotitalossa perheeni kanssa. Perheeseeni kuuluvat aviomies ja kolme lasta. Vuodesta 2008 olen ollut aktiivisesti mukana myös asuinympäristöni Kyläsaaren kehittämisessä Kyläsaaren Kiinteistönomistajat ry:n hallituksen jäsenenä ja viimeiset 4 vuotta yhdistyksen puheenjohtajana.

Työurani olen tehnyt raskaassa metalliteollisuudessa sekä paikallisessa kehittämisyhtiössä, pääosin erilaisten kehittämishankkeiden parissa. Viimeiset 8 vuotta työskentelin Prizztech Oy:n Magneettiteknologiakeskuksessa asiantuntijana ja tein työn ohessa myös väitöstutkimusta. Tekniikan alan väitöskirjani valmistui syksyllä 2013.

Työssäni julkisen ja yksityisen sektorin välimaastossa olen jatkuvasti törmännyt yhteiskuntamme rakenteissa seikkoihin, jotka estävät järkevän ja kestävän kehityksen. Tieteellinen ja poliittinen todellisuus etääntyvät huolestuttavasti. Jos tieteen puitteissa tuotettu tieto ei miellytä vahvoja kaupallisia toimijoita, voidaan se joko yrittää pitää tiukasti yliopistojen sisällä tai voimakkaalla propagandalla leimata vääräksi. Tämä on antanut minulle kimmokkeen lähteä mukaan politiikkaan. Haluan rakentaa parempaa yhteiskuntaa kaikille. Teknisesti tämä on täysin mahdollista, se vaatii vain asenteellisia muutoksia.