Ehdokasgalleria ja lahjoituspalvelu

Kaikki ehdokkaat tulevat näkymään Vihreiden ehdokasgalleriassa, joka toimii myös lahjoituspalveluna. Ehdokasgalleria löytyy osoitteesta vihreat.fi/ehdokkaat sekä halukkaiden yhdistysten verkkosivuilta.

Ehdokasgalleria ja -lahjoituspalvelusta on myös englanninkielinen ja ruotsinkielinen versio.

Lahjoituslinkin käyttö

Oman sivusi löydät oman kuntasi alta galleriasta hakemalla. Voit jakaa sitä vapaasti kerätäksesi vaalirahoitusta. Puolue huolehtii rahankeräyslain velvoitteista keräyksen osalta. Sinun pitää vain huolehtia että rahaa pyytäessäsi pyydät rahaa vastikkeetta, myyntitoimintaa ei tämän palvelun kautta saa rahankeräyslain rajoitusten vuoksi harjoittaa.

Kun jaat sivua Facebookiin tai Twitteriin, käytä profiilisivulta löytyvää ”Jaa”-nappia jotta jakoon nousevat oikeat tiedot.
Muissa tapauksissa voit kopioida linkin osoiteriviltä.

Ehdokastietojen muokkaus Ja lahjoitusmahdollisuuden aktivointi

Ehdokkaat voivat muokata omia galleriassa näkyviä tietojaan Vihreiden asiointipalvelussa osoitteessa asiointi.vihreat.fi

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi ja salasana tilataan palvelusta ”Tilaa salasana” -toiminnolla.

Seuraavat asiointipalvelussa muokattavissa olevat tiedot näkyvät galleriassa:
Ehdokastiedot: Etunimi / etunimet puolueen viestintään TAI Perustiedot: etunimi (mikäli ensimmäinen tyhjä)
Perustiedot: Sukunimi

Vaalikohtaiset tiedot: Tittelit puolueen viestintään
Vaalikohtaiset tiedot: Ehdokkaan kuvaus (tulee näkyviin kun yhdistys on tarkastanut)
Vaalikohtaiset tiedot: Kaupungin- tai kunnanosa

Lisäksi englanninkielistä ja ruotsinkielistä versiota varten:
Vaalikohtaiset tiedot: titteli puolueen viestintään englanniksi: nousee näkyviin englanninkieliseen galleriaan ja lahjoituspalveluun

Vaalikohtaiset tiedot: titteli puolueen viestintään ruotsiksi: nousee näkyviin ruotsinkieliseen galleriaan ja lahjoituspalveluun

Vaalikohtaiset tiedot: ehdokkaan kuvaus englanti: nousee näkyviin englanninkieliseen galleriaan ja lahjoituspalveluun

Vaalikohtaiset tiedot: ehdokkaan kuvaus ruotsi: nousee näkyviin ruotsinkieliseen galleriaan ja lahjoituspalveluun

Vaalikohtaiset tiedot: kiitosviesti lahjoittajille ruotsi: Tekstin merkkimäärä max. 280. Kiitosviesti näytetään puolueen lahjoituspalvelussa lahjoituksen jälkeen kiitossivulla, sekä lähetetään kiitossähköpostina. Mikäli kenttää ei ole täytetty, näytetään yleinen kiitosviesti. Sähköposti alkaa “Kiitos lahjoituksestasi”, joten sitä ei tarvitse toistaa.

Vaalikohtaiset tiedot: kiitosviesti lahjoittajille englanti: Tekstin merkkimäärä max. 280. Kiitosviesti näytetään puolueen lahjoituspalvelussa lahjoituksen jälkeen kiitossivulla, sekä lähetetään kiitossähköpostina. Mikäli kenttää ei ole täytetty, näytetään yleinen kiitosviesti. Sähköposti alkaa “Kiitos lahjoituksestasi”, joten sitä ei tarvitse toistaa.

Mikäli em. kieliversioiden kenttiä ei ole täytetty, nousee ehdokasgallerian ja lahjoituspalvelun kieliversioihin suomenkielinen titteli ja kuvaus.

Ehdokastiedot: Somekanavat (jokainen kanava näkyy omana symbolinaan galleriassa)

Lisäksi kenttä:
Vaalikohtaiset tiedot: Kampanjatili aktivoi lahjoitusmahdollisuuden galleriassa kun siihen on syötetty kampanjatilin numero

Lahjoitusten seuranta

Saadut lahjoitukset päivittyvät asiointipalveluun 1-5 pankkipäivän viiveellä siinä vaiheessa kun maksuvälityspalvelu raportoi ne tilitetyksi puolueelle. Samaan aikaan ehdokkaalle ja vaalitietoihin mahdollisesti syötetylle toiselle vastaanottajalle lähtee sähköposti-ilmoitus. Viive riippuu maksutavasta siten että verkkomaksu on nopein ja mobilepay hitain.

Kertyneet lahjoitukset ovat tarkasteltavissa ja ladattavissa taulukkona asiointipalvelussa. Osa lahjoituksen tiedoista, kuten viesti ehdokkaalle näkyy vain taulukosta.

Lahjoitustilitykset

Puolue tilittää saamansa lahjoitukset eteenpäin ehdokkaille 1-2 kertaa viikossa. Vaalien läheisyydessä tahti on 2-3 kertaa viikossa.

Mahdollisia ongelmia:

K: Mikä sähköpostiosoite minulta on rekisterissä?
V: Voit varmistaa osoitteen kysymällä sinut nimenneeltä yhdistykseltä mikäli et saa salasanaa osoitteeseen jolla kokeilet salasanan tilaamista.

K: En tiedä vielä kaikkia kysyttyjä tietoja!
V: Asiointipalvelussa voi täydentää tietoja moneen otteeseen ja muutokset päivittyvät galleriaan aina tunnin kuluttua.

K: Tilinumerossani on virhe, mitä teen?
V: Pyydä sinut ehdolle asettanutta yhdistystä korjaamaan tilinumero

K: Miksi kuvaustekstini ei näy galleriassa?
V: Yhdistyksen pitää tarkistaa ja vahvistaa kuvaukset ennen kuin ne tulevat näkyviin.

K: Miksei minulla ole kuvaa palvelussa?
V: Jokainen yhdistys huolehtii kuvien laittamisesta omassa aikataulussaan, ja ne ovat siellä siinä vaiheessa kun galleriaa aletaan mainostaa myös äänestäjille ehdokkaiden etsimistä varten. Alkuvaiheessa lahjoitusten kerääminen onnistuu mainiosti myös ilman kuvaa.

K: En osaa käyttää asiointipalvelua!
V: Pyydä apua yhdistykseltäsi, myös yhdistys voi täyttää tietosi galleriaa varten.

K: Olen galleriassa mutta minulla ei ole lahjoitusnappia
V: Lahjoitusnappi ilmestyy galleriaan kunhan kampanjatilin numero on syötetty rekisteriin

K: Tietoni ovat kunnossa mutta en löydä itseäni galleriasta
V: Varmista yhdistykseltäsi että ehdokkuutesi on merkitty julkiseksi ja että syntymäaikasi on merkitty rekisteriin.

K: Yhdistykseni ei osaa auttaa!
V: Laita kysymyksesi osoitteeseen jasenasiat@vihreat.fi