den gröna kandidatguiden

Välkommen till Den Gröna Kandidatguiden – fantastiskt att du hittade vägen hit. Du kanske redan har planerat din kampanj i detalj eller bara funderar på att ställa upp som kandidat. Kanske har du kampanjerfarenhet från tidigare val, eller så är du helt ny på jobbet. Din kampanjbudget kan vara allt från några tiotals till flera tusen euro, och ditt kampanjteam kan bestå av din egen familj eller en stödgrupp av hundra personer. Oavsett din situation, hittar du på den här webbplatsen idéer, instruktioner och hjälp med många frågor som rör gröna kandidater. Guiden är avsedd till stöd och inspiration, inte till att ställa orimliga krav. Själva beslutet att ställa upp är viktigt. Tack. Låt oss jobba tillsammans för en valseger!

Med gröna hälsningar,

Kirsi Syväri
Kampanjchef

Allmän information om val

Hitta information om bl.a. de viktigaste datumen och kandidatuppställning på justitieministeriets valsidor.

Gröna teman

Vi skyddar vår gemensamma miljö, stoppar klimatförändringen, bekämpar fattigdom och ojämlikhet och försvarar mänskliga rättigheter.

Läs mer om De Grönas teman och politik här.

mer information

Hitta kontaktinformation och De Grönas kommunalvalsprogram 2021 här.